Бизнес оценяване: информационна и аналитична база

Автори

  • Людмила Михайлова Русенски университет „Ангел Кънчев“
  • Емил Папазов Университет за национално и световно стопанство

Ключови думи :

Бизнес, оценяване, бизнес оценяване

Абстракт

Бизнес оценяването като теория и практика се схваща като процес, свързан с анализиране на всички области на бизнеса, който води до определяне на неговата стойност или стойността на негови обособени части. Бизнес оценката изисква задълбочено проучване за състоянието на предприятието, в т.ч. техническо, технологично и икономическо, въз основа на подробни данни и информация, събрани от надеждни източници.
Целта на настоящата статия е да се представят по-малко изследвани аспекти на теорията и практиката на бизнес оценяването. В тази връзка възниква необходимостта от анализиране на някои съвременни аспекти на бизнес оценяването и неговата информационна база. Отразени са аналитични направления, прилагани при бизнес оценяването. Представени са и насоки за анализ, свързан с изготвяната оценка, както и някои възможни за приложение на модели и техники, използвани в стратегическото управление на предприятията.
В настоящата публикация е използвано проучване и анализ на информационни източници и практически примери от България. Това проучване е насочено към теоретични въпроси, свързани с практиката и има приложен характер.

Файлове за сваляне

Публикуван

2024-06-17

Брой

Раздел (Секция)

Статии

Как да цитирате

Михайлова, Л., & Папазов, Е. (2024). Бизнес оценяване: информационна и аналитична база. Строително предприемачество и недвижима собственост, 1(1), 53-64. https://cerp.ue-varna.bg/index.php/ojs1/article/view/19