Бизнес оценяване: информационна и аналитична база
Ключови думи :
Бизнес, оценяване, бизнес оценяванеАбстракт
Бизнес оценяването като теория и практика се схваща като процес, свързан с анализиране на всички области на бизнеса, който води до определяне на неговата стойност или стойността на негови обособени части. Бизнес оценката изисква задълбочено проучване за състоянието на предприятието, в т.ч. техническо, технологично и икономическо, въз основа на подробни данни и информация, събрани от надеждни източници.
Целта на настоящата статия е да се представят по-малко изследвани аспекти на теорията и практиката на бизнес оценяването. В тази връзка възниква необходимостта от анализиране на някои съвременни аспекти на бизнес оценяването и неговата информационна база. Отразени са аналитични направления, прилагани при бизнес оценяването. Представени са и насоки за анализ, свързан с изготвяната оценка, както и някои възможни за приложение на модели и техники, използвани в стратегическото управление на предприятията.
В настоящата публикация е използвано проучване и анализ на информационни източници и практически примери от България. Това проучване е насочено към теоретични въпроси, свързани с практиката и има приложен характер.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2024 Lyudmila Mihaylova, Emil Papazov
Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.