Фасилити мениджмънт и бизнес стратегия: взаимовръзки и зависимости
DOI :
https://doi.org/10.56065/k6dtwf69Ключови думи :
Фасилити, фасилити мениджмънт, бизнес стратегияАбстракт
За да се управлява успешно даден обект, необходимо е да се изясни най-напред генезисът му, а след това неговата същност и трайни характеристики. В настоящата статия се разглеждат алтернативните схващания за понятието „фасилити“ и неговия мениджмънт като част от фирмената икономика и управление. След това се очертават някои взаимовръзки и зависимости между фасилити мениджмънта и бизнес стратегията. В основата на научното търсене стои разграничението между т. нар. обектно- и дейностноориентиран фасилити мениджмънт. В последствие се прави опит за намиране на допирни точки между двете различаващи се една от друга концепции. Синтезирани са основни характеристики и елементи на алтернативните типове фасилити мениджмънт. Целта е да се разширят възможностите за взаимно проникване между компонентите на бизнес стратегията и фирмения фасилити мениджмънт. Очакванията са, че всичко това може да допринесе за обогатяване опита във връзка с използването на фасилити мениджмънта в теорията и практиката. При оформянето на резултатите, обобщенията и препоръките са използвани методите на анализ и синтез.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2025 Емил Папазов, Людмила Михайлова

Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.